Veelgestelde vragen

Hier vind je een overzicht van alle ‘veelgestelde vragen’ onderverdeeld in rubrieken. Staat je vraag er niet tussen? Laat ons dat dan weten door middel van het formulier. Wij proberen alle vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Algemeen

  • Hoe kan ik een klacht indienen?

    Wij vinden het belangrijk dat wij je goed kunnen helpen en dat je tevreden bent over onze zorg. Ondanks onze goede intenties en inspanningen kan het voorkomen dat je vindt dat wij je onzorgvuldig of onjuist benaderd of behandeld hebben. Wij willen het graag van je horen wanneer je niet tevreden bent en nodigen je uit om dat met ons te bespreken. Maak daarvoor een afspraak met ons om het probleem te verhelderen. Dit kan via info@veendokters.nl of door een bericht achter te laten op 0591-349994. Meestal lost dit al veel op. Indien we gezamenlijk niet tot een bevredigende oplossing komen, kun je een schriftelijke klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie van de SKGE. Aan de klachtenregeling zijn geen kosten verbonden.

  • Waarom krijg ik een e-mail van Viduet?

    Voor patiënten die regelmatig controles nodig hebben zijn wij een samenwerking aangegaan met het bedrijf Viduet. Samen met hen zorgen wij ervoor dat uw afspraak tijdig plaatsvindt en goed voorbereid is. Zij sturen u namens onze praktijk e-mailberichten. Zo’n bericht kan bijvoorbeeld een uitnodiging zijn voor het invullen van een medische vragenlijst of een verzoek aan u om een afspraak met ons in te plannen. Voor ons is het heel fijn als u aan zo’n verzoek gehoor geeft.

  • Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn iPhone of iPad?

    Open Safari. Ga naar de site van je huisarts. Tik onderin (bij de iPad bovenin) op de Deelknop. ... Tik op 'Zet op beginscherm'. Tik eventueel op de naam van de site en typ een andere naam. Tik op 'Voeg toe'. Het icoon van de site staat nu op het startscherm.

  • Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn Android telefoon?

    Open de browser Chrome. Ga naar de website van je huisarts. Tik rechtsboven op een pictogram met drie stipjes. Tik op 'Toevoegen aan startscherm'. Geef de site een herkenbare titel of laat de standaardbenaming staan. Tik op 'Toevoegen > Toevoegen'. Het icoon van de site staat nu op het startscherm.

  • Hoe krijg ik de uitslag van mijn onderzoeken?

    Uitslag van een onderzoek krijg je via het portaal tenzij dat anders is afgesproken met de huisarts. Je ontvangt een mail zodra de uitslag bekend is. De huisarts zal een toelichting schrijven bij de uitslag.

Portaal

  • Wat heb ik nodig om gebruik te maken van het patiëntenportaal?

    Als je nog geen inloggegevens hebt, neem contact op met de praktijk om deze aan te vragen.

Afspraak maken

  • Moet ik een afspraak maken met de huisarts?

    Als je twijfelt, raden we je aan om eerst op thuisarts.nl te kijken. De informatie op deze site is opgesteld door huisartsen. Hier staan dus betrouwbare informatie en adviezen.

  • Hoe kan ik een afspraak maken?

    Je kunt eenvoudig een telefonische afspraak maken via de website. Je kiest zelf het moment dat jou het beste uitkomt. Op het gekozen moment zal de praktijk contact met je opnemen.

  • Hoe maak ik een afspraak op de praktijk?

    Op onze praktijk heb je rechtstreeks contact met de huisarts. Samen wordt bepaald of het zinvol is dat je naar de praktijk komt of dat dat niet nodig is. Handig, want hierdoor hoef je niet altijd naar de praktijk te komen. Mocht het wenselijk zijn dat je toch naar de praktijk komt dan plant de huisarts direct een vervolggesprek met je in.

Staat je vraag er niet tussen?

Stel je vraag dan met het onderstaande formulier en wij antwoorden zo spoedig mogelijk. LET OP! Dit formulier is NIET bedoeld voor medische vragen, alleen voor praktische vragen. Voor medische vragen kun je onder "contact" een afspraak maken of een e-consult aanvragen.

    Praktijkinformatie

    Alle consulten van patiënten met een Nederlandse verzekering worden direct bij de verzekeraar gedeclareerd. Je kunt de tarieven vinden op de website van de Nederlandse Zorgautoriteit, de Nza.

    Heb je een klacht?

    Wij vinden het belangrijk dat wij je goed kunnen helpen en dat je tevreden bent over onze zorg. Ondanks onze goede intenties en inspanningen kan het voorkomen dat je vindt dat wij je onzorgvuldig of onjuist benaderd of behandeld hebben. Wij willen het graag van je horen wanneer je niet tevreden bent en nodigen je uit om dat met ons te bespreken.

    Maak daarvoor een afspraak met ons om het probleem te verhelderen. Dit kan via info@veendokters.nl of door een bericht achter te laten op 0591-349994. Meestal lost dit al veel op. Indien we gezamenlijk niet tot een bevredigende oplossing komen, kun je een schriftelijke klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie van de SKGE. Aan de klachtenregeling zijn geen kosten verbonden.

    Veendokters
    • Postweg 123
    • 7884 PJ Barger-Compascuum
    Openingstijden
    Maandag08:00 t/m 17:00
    Dinsdag08:00 t/m 17:00
    Woensdag08:00 t/m 17:00
    Donderdag08:00 t/m 17:00
    Vrijdag08:00 t/m 17:00
    ZaterdagGesloten
    ZondagGesloten
    Volg ons